Den 4. maj skrev vi således til den ansvarlige på KUA:

Kære Søren Höffner.

Ja, du overlod jo til Esben Luplau fra Fazer Food Services at svare på vores klage over støj før kl. 6 om morgenen. Og du har som kopimodtager af korrespondancen også set den foreløbige afslutning på dialogen, hvos Esben Luplau overhovedet ikke var spor imødekommende overfor vores rimelige ønske, nemlig at vareleverancer sker senere end hidtil, allerhelst mellem kl. 6.30 og 7.00 om morgenen.

Dette tidspunkt vil være det optimale for os – men det vil dog også være en forbedring, hvis vareleverancer o.l. først sker efter kl. 6.00.

Jeg vil derfor bede dig overveje situationen. For jeg kan jo ikke forestille mig, at det kan være i KUA’s interesse, at I har en dårlig relation til beboerne i de 84 lejligheder i henholdsvis A/B Universitetshaven og Ejerforeningen Universitetshaven Vest – på grund af jeres kantinebestyrers mangel på fleksibilitet.

Og når du har overvejet situationen, vil jeg foreslå, at du tager en snak med Esben Luplau (hvis du ikke allerede har gjort det), og beder ham finde en løsning, der så vidt muligt imødekommer vores ønske.

Når jeg lidt tidligere skrev ”o.l.”, skyldes det, at der er et særskilt problem med afhentning af kantinens affaldscontainere. Det er firmaet HCS, som afhenter dem, og det sker sommetider MEGET tidligt om morgenen – og det larmer enormt meget, når de bakser med de store stålcontainere! Hvor vi godt kan se logikken i, at varer til kantinen leveres om morgenen med henblik på dagens serveringer, så kan vi overhovedet ikke se nogen som helst grund til, at containerne hentes næsten midt om natten. Dette særskilte problem bedes du tage op med HCS og gerne få ændret tidspunktet for afhentning til efter kl. 7.00.

Vi håber på en positiv dialog om løsning af problemerne.

Venlig hilsen

Jørgen Ørbech

Da vi ikke hørte en lyd fra dem, fulgte vi op den 17. maj:

Kære Søren Höffner.

Det er nu næsten to uger siden, at jeg sendte dig nedenstående mail. Og indtil dette øjeblik har jeg intet svar modtaget.

Det undrer mig en del, da vi jo gerne vil i dialog om på en eller anden måde at få mindsket støjgenerne. Der i øvrigt er særligt mærkbare i sådan en varm periode, som vi har for tiden, hvor mange naturligvis har vinduer mere eller mindre åbne – også om natten.

Her til morgen kom første bil kl. 5:11. Det var en frugtleverandør, som skramlede godt og grundigt med de hårde plastikkasser, som varerne leveres i. Og da han var kørt, kom ”Hørkram”, og det gik heller ikke stille for sig!

Jeg tror ikke, at du selv eller andre ville bryde sig om at blive ufrivilligt vækket klokken lidt over fem hver morgen. Derfor er det vores håb, at du og administrationen i øvrigt vil tage vores klage seriøst og gøre en indsats for at mindske generne.

Med håb om snarligt – positivt – svar.

Den 19. maj kl. 23 kom så dette svar:

Hej Jørgen

Beklager det sene svar.

Vi kan antageligt aftale andre afhentningstider med HCS.

Leverancerne til køkkenet er problematisk idet der skal produceres fra den tidligere morgen. Jeg vender gerne igen med Luplau ift. mulighederne for at lave en skarpere aftale med leverandørerne.

/Höffner