Et kort og ret intetsigende svar fra KUA. Men det kan de blive interessant at se, hvordan de vil ”ombygge tilkørselsforholdene”, så vi ikke bliver vækket af lastbiler kl. 5 om natten.

 

Hej Jørgen

Blot til afklaring – der bliver altid fulgt op ift. dine henvendelser.

HCS er ikke længere på opgaven men der er en ny operatør vi skal have kørt ind – City Container.

Jeg har fået oplyst at Hørkram har fået tilladelse til at slå deres bakkesensor fra – så det er forhåbentlig på plads.

Vi er i gang med at skrive på udbudsmateriale ift. at få priser ind på at få ombygget tilkørselsforholdene – dette forventes udført sidst på året.

Dit forslag om levering af råvarer dagen før ifm. kantineproduktion er ikke en mulighed, beklager.

 

/(driftschefen)

 

 

 

Så har driftschefen på KUA endnu en gang fået en lille "hilsen" – med kopi til rektor og til universitetets direktør.

 

 

 

Til (driftschefen)

Det er godt nok irriterende, at man skal henvende sig igen og igen om det samme problem, uden at der bliver gjort noget effektivt ved det. På vegne af beboerne i Universitetshaven Vest og A/B Universitetshaven har jeg nu skrevet til jer talrige gange gennem 1½ år om den støj, jeres samarbejdspartnere udsætter jeres nærmeste naboer for – stort set uden nogen forbedring.

Og dog: Det lader til, at firmaet HCS ikke længere kommer og tømmer jeres skraldecontainere om natten eller tidligt om morgenen. Og tak for det!

Men Hørkram, som leverer varer til jeres kantiner, de kommer stadig ukristeligt tidligt om morgenen. I dag kom lastbilen kl. 04.50 og kørte igen kl. 05.00 – den 10/9 kom den kl. 05.15. Ja, det er bare et par eksempler, vi sidder jo ikke hver nat og noterer tidspunkter, men disse er typiske. Og det er vi bestemt ikke tilfredse med.

Du har tidligere skrevet, at kantinelederen har haft en ”kammeratlig samtale” med Hørkram, men det har tydeligvis ikke haft nogen effekt. Du har også skrevet, at I overvejer en ”alternativ tilkørsel”, men det bliver vel næppe foreløbig, så der er stærkt behov for en ny samtale med Hørkram, og den skal IKKE være alt for ”kammeratlig”, men derimod meget bestemt.

Hvad der kan undre er, at Hørkram (udover leverancen ved 5-tiden) ofte har endnu en lastbil hos jer midt på formiddagen. Hvad de leverer, ved jeg ikke, men hvis det kunne blive Hørkrams eneste, daglige besøg, ville vi blive glade. Helt ærligt: Kød og mælk og grøntsager leveret kl. 10 om formiddagen – de er altså også friske næste morgen, da I selvfølgelig har kølerum til opbevaring af madvarer. Vi andre går jo heller ikke ud og køber ind kl. 5 om morgenen for at have HELT frisk mælk til havregrynene, vel?

Derfor vil jeg foreslå, at kantinedriften tilrettelægges sådan, at I hver formiddag får leveret de varer fra Hørkram, som kantinen skal bruge næste dag.

Det kan vel ikke være så svært?

 

 

Venlig hilsen

Jørgen Ørbech

 

For adskillige lejligheder er der større eller mindre problemer med kontakten fra lejligheden og ned til gadedøren. Det viser sig ofte ved, at ringeklokken nede fra gadedøren og op til lejligheden ikke altid virker – eller at døråbning ved tryk på åbner-knappen i lejligheden ikke virker …. enten en gang i mellem, hver anden gang, eller næsten aldrig!

Det dur jo ikke.

For at få kortlagt problemets omfang inden vi tilkalder specialister, er der nu hængt en seddel med et spørgeskema op på hver opslagstavle. I bedes snarest muligt besvare for jeres egen lejligheds vedkommende, så vi kan få løst problemerne.

 

Tager ny kontakt til kantineleverandør. 

Alternativ tilkørsel er under afklaring men kræver en ombygning samt finansiering af samme.

 

(driftslederen)

 

 

Til (driftschefen). 

Hvis kantineledelsen har talt med Hørkram siden min mail af 30. juli, så har det været totalt virkningsløst. I dag kom den store lastvogn fra Hørkram kl. 05.00, og mindst én gang i sidste uge kom den kl. 05.10.

Der må tydeligvis tages en ny samtale med Hørkram, så de forstår, at det er alvor. Det er altså ikke rimeligt, at vi som nærmeste naboer skal vækkes så tidligt på grund af jeres vareleverancer.

 

VH
Jørgen Ørbech