- By: Jørgen
Før påske modtog alle ejere af lejligheder i vores forening et brev fra DEAS med en ”stemmeseddel”. Det handler om, at ejerforeningen gerne vil gennemføre to større projekter i år: Maling af vægge i opgangene, og afrensning og efterfølgende forsegling af trapperne i opgangene.
Pengene er der (samlet pris 305.000 kr.), men ved en fejl fik vi ikke projekterne med i budgettet for 2018 – derfor må vi bede om jeres opbakning på denne mere bøvlede facon.
Flertallet af ejerne i vores tre opgange har returneret deres ”stemmeseddel”, men ca. en tredjedel mangler.
Har du endnu ikke afleveret din ”stemmeseddel”, beder vi dig snarest muligt finde den frem og aflevere den til bestyrelsens formand Jørgen Ørbech (nr. 40, 6. th.) eller sende den pr. mail til Ulla Madsen hos DEAS.
Se nærmere på ”stemmesedlen”!
Venlig hilsen
Bestyrelsen
- By: Jørgen
Pr. 1. januar 2018 har ejendommen fået ny forsikring. Årsagen er, at vores hidtidige forsikringsselskab havde varslet en fordobling af den årlige pris, hvilket var uacceptabelt.
Det er imidlertid lykkedes at få en anden forsikring, som dækker bedre OG til en lavere pris!
Den nye forsikringsløsning dækker selvfølgelig ejendommens og foreningens behov, men indeholder desuden en vis dækning af lejlighedernes installationer.
Dækningen omfatter nemlig også de enkelte lejligheders ruder, wc-kummer, håndvaske og kogeinstallationer (såvel glaskeramisk som induktion).
Det vil sige, at hvis man får en skade på de nævnte dele, kan erstatning ske via ejendommens forsikring – hvis det vel at mærke er en forsikringsdækket begivenhed.
Dette betyder to ting:
1. Hvis man har en glas- og kummeforsikring i sin private indbo- og skadesforsikring, kan man nu overveje at framelde denne dækning (såfremt det er muligt i det pågældende forsikringsselskab).
2. Anmeldelse af skader på de nævnte dele skal ske til vores forsikringsmægler, som ofte ved telefonisk henvendelse med det samme vil kunne oplyse, om skaden er dækningsberettiget.
Anmeldelse af de ovennævnte ”private” skader sker til forsikringsmægleren, som er:
Forsikringsmæglerselskabet Assurance Partner A/S
Gl. Kongevej 160
1850 Frederiksberg C
Tlf.: 33 25 20 10
Web: www.assurancepartner.dk (klik på “skadesanmeldelse” i topmenuen)
- By: CASPER@UNIVERSITETSHAVEN-VEST.DK
Foreningen har følgende meddelelse fra Din Parkering, der administrerer universitetets parkeringspladser:
"Siden sommeren 2016 har Københavns Universitet Sønder Campus først renoveret parkeringspladsen ud mod Ørestads blvd (nær metro stationen) kaldet plads A og siden fået nye studerende, som i dagtimerne har optaget P-båsene på hele universitetsområdet. Universitetet har haft opmærksomhed på, at der findes et større behov for parkeringspladser i beboerområdet. Derfor har Sønder Campus og DinParkering genovervejet mulighederne for udlejning af parkeringspladser.
Hvis man ønsker at søge om en af pladserne så benyt blanketten, der er opdateret med nye priser den 16. maj 2017:
- By: CASPER@UNIVERSITETSHAVEN-VEST.DK
- By: CASPER@UNIVERSITETSHAVEN-VEST.DK
Som aftalt på generalforsamlingen har bestyrelsen været i kontakt med advokaten, vi brugte til forliget med MT Højgaard, for vurdering af vores juridiske muligheder for at undgå stilladser i sommertiden.
Advokat Nicolai Thorninger fra Rønne & Lundgren vurderer, at der ikke er nogen juridisk mulighed indenfor forliget, men foreslår dialogvejen med MTH.
Vi har derfor indledt fornyet dialog med MTH om mulighederne for at undgå eller minimere stilladser i sommerperioden.
Det fulde svar fra advokaten kan læses herunder:
"Under forhandlingerne om forligsaftalen var det afgørende for MTH at have rådighed over projektet. På aftaletidspunktet var der ikke udarbejdet et færdigt detailprojekt, da dette – inklusiv en tidsplan for arbejdets udførelse – efterfølgende skulle udarbejdes af MTH. Det blev aftalt, jf. forligsaftalens pkt. 2.3, at projektet skulle sendes til foreningernes tekniske rådgiver til kommentering, men at rådgiver netop ikke havde vetoret over projektet. Det blev dog også aftalt, jf. forligsaftalens pkt. 2.4, at parterne skulle arbejde for færdiggørelse af afhjælpningen i perioden oktober 2015 – maj/juni 2016.
MTH har således ikke påtaget sig en egentlig forpligtelse til at færdiggøre afhjælpningen inden for en bestemt tidsramme, men MTH har en almindelig forpligtelse til at fremme arbejdet på en sædvanlig og effektiv måde. Dette er også udtrykt i forligsaftalens pkt. 3.2: ”Afhjælpning skal ske i en kontinuerlig proces og så vidt muligt efter den i pkt. 2.4 nævnte tidsplan.”
Jeg forstår, at det kunne være et ønske fra foreningens side at udskyde en del af arbejdet, hvis det kan medføre, at der ikke skal være opstillet stillads i sommerperioden. Foreningen kan ikke stille et juridisk krav om udskydelse af arbejdet, men jeg foreslår, at ønsket inddrages i den løbende dialog om afhjælpningsarbejderne, som forligsaftalen generelt lægger op til. Pt. giver forligsaftalen næppe MTH mulighed for at sætte arbejdet i bero i sommerperioden, uanset om det eventuelt også måtte være et ønske fra MTH’s side, jf. pkt. 3.2 citeret ovenfor."