Efter opfordring fra flere beboere har jeg – i samarbejde med grundejerforeningen i Radiorækkerne – lavet vedhæftede dokument, som i dag er sendt til Metroens Kundeservice.

I hører selvfølgelig om det, når vi en gang får svar.

Vedhæftninger
Download denne fil (Scan_0017.pdf)Scan_0017.pdf[ ]395 kB

 

Her til formiddag sendte jeg denne besked til driftschefen på KUA:

 

Kære XX.

 

Det var med stor irritation, at jeg til morgen kl. 06.00 kunne konstatere, at HCS var ved at tømme affaldscontaineren ved jeres køkkenindgang.

Jeg troede, at du – som lovet – havde sørget for, at dette ikke finder sted tidligt om morgenen.

Vi har for nærværende affundet os med, at Hørkram og andre leverer fødevarer mv. lidt før kl. 06.00. Og som jeg tidligere har skrevet, så er det faktisk mit indtryk, at disse leverandører bestræber sig på at lave så lidt støj som muligt.

Men når HCS tømmer en stor container over i deres lastbil, så larmer det altså rigtig meget. Og jeg synes faktisk, at det er tæt på at være en uforskammethed, når en stor, offentlig virksomhed som KUA viser så lidt hensyn til sine naboer.

Jeg skal derfor på det kraftigste opfordre dig til at sørge for, at det ikke gentager sig, og at HCS for fremtiden kommer og tømmer jeres affaldscontainer tidligst kl. 08.00.

 

Venlig hilsen

Jørgen Ørbech

 

Nu har jeg fået følgende svar: 

 

Hej Jørgen

Det ligger helt uden for mine muligheder at stille løfter eller garantier om at entreprenøren rent faktisk overholder anvisninger fra os.

Når det er sagt så vil jeg naturligvis sørge for, at der igen bliver givet besked til HCS om at overholde de retningslinjer som er dem givet.

 

/XX

 

 

Vores VVS-firma har den 24. sept. efterset alle de steder i lejlighederne, hvor brugsvand (varmt og koldt) fordeles til de forskellige tapsteder i hver lejlighed (bad, toilet, køkken).

Årsagen er, at efter udskiftning af ”fordelere” i foråret har vi haft tre vandskader, hvilket ikke burde være sket. Derfor er det nævnte eftersyn foretaget, uden at vi skal betale noget for det.

Men da vi nu alligevel skulle ind i alle lejligheder, har vi benyttet anledningen til at efterse jeres vandalarmer. Det var de færreste, som vidste, at vi alle har sådan nogle. Men det har vi, og de ligger de steder, hvor der fordeles vand.

Og hvor er så det?

 

  • I lejlighederne 40 th., 42 th. og 44 th.: Bag klædeskabet i entreen.
  • I lejlighederne 40 tv.: I køkkenskab og i bad.
  • I lejlighederne 42 tv.: Bag spejl i det lille bad og i værelse ved det store bad.
  • I lejlighederne 44 th.: I køkken og i bad.

 

Røgalarmer hyler, hvis der er røg – vandalarmer hyler, hvis der er vand.

Ved eftersynet af vandalarmerne har vi givet dem alle et nyt batteri. Det fandt vi hensigtsmæssigt, da de jo har ligget der i mere end 10 år, og mange af dem er nok aldrig er blevet tilset.

Ved gennemgangen fandt vi i øvrigt 13 alarmer, som slet ikke duede, og vi vil derfor sørge for, at de pågældende får en ny alarm.

Hvis nogen har spørgsmål om vandalarmer, så skriv til Steen Pilemand på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Æv, jeg kunne ikke vedhæfte – men vil du have aftalen straks, så skriv til mig: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Så er der – langt om længe – en ny aftale på plads mellem KUA og vores grundejerforening. Aftalen er vedhæftet.

Grundejerforeningens sekretariat vil også få aftalen husstandsomdelt, så på et tidspunkt havner der en papirversion i din postkasse.